Teksten Laten Schrijven

teksten laten schrijven
Wat lees jij?

Je teksten laten schrijven is een goed idee. Want mensen lezen niet. Niet echt. Soms. Telkens skippen. Lees ik dit wel of lees ik dit niet? Ze worden overspoeld met informatie.

Binnen een seconde beslist iemand of ie verder leest op je website of niet. Of ie je blog leest of niet.

De woorden die je gebruikt op je website zijn belangrijker dan ooit tevoren

Die saaie commerciële webteksten leest niemand. Al helemaal niet wanneer de tekst eruit ziet zoals in een boek. Op het internet moet alles kort en snel zijn. Mensen hebben haast. Zijn druk.

Je teksten laten schrijven is een goed idee

Want het kost veel tijd en jij hebt waarschijnlijk wel iets beters te doen. En het niet doen, is geen optie.

Want bloggen is goed voor je bedrijf.

Als jouw tekst lekker leest, heb je een voorsprong op de rest

Bloggen is persoonlijk. Je kunt er je expertise en ervaring in kwijt. En je persoonlijke verhalen en successen.

Mensen doen het liefst zaken met mensen.

Een blog is voor je bedrijf een uitstekende manier om dichterbij je doelgroep te komen. Niemand wil zaken doen met een bedrijf zonder informatie op de website of waar alles kil en afstandelijk is. Je wil graag weten met wie je zaken doet of wiens hulp je inroept.

Nieuwe klanten door je teksten te laten schrijven

In blogs kun je alle informatie kwijt die interessant is en waarmee je nieuwe klanten aantrekt.

Meer content zorgt voor betere zoekresultaten. Door steeds nieuwe blogs toe te voegen, wordt je website groter. Daardoor sturen zoekmachines als Google extra bezoekers door – tenminste als je voor waardevolle informatie op je blog zorgt.

Maar een goede blog schrijven kost veel tijd en is niet voor iedereen weggelegd. Daarom laten veel mensen met een bedrijf en website hun blogs door iemand anders schrijven.

Je lezer raken

Je wil graag de aandacht en met een blog kan dat. Met een goede blog kun je informatie geven en tegelijkertijd je lezer raken. Je kunt je lezer ook helpen kiezen voor een bepaald product.

Een goed geschreven blog zorgt ervoor dat je potentiële klanten kunt inspireren. Het is voor je bedrijf belangrijk om een band met klanten aan te gaan en er voor te zorgen dat je in beeld blijft.

Behalve dit zorgt bloggen ook voor interessante en actuele informatie op je website. En alleen jij beschikt over die waardevolle informatie over jouw producten en diensten.

Jijzelf weet het meest over je bedrijf

Jij bent de expert. Je weet het meeste over je bedrijf en de diensten die je aanbiedt, omdat jij het best op de hoogte bent van de markt, de concurrentie en de ontwikkelingen.

Je weet waar klanten tegenaan lopen en je weet hoe je oplossingen kunt bieden.

Wat moet er in je blogs

Het belangrijkste van een goed blog is de kwaliteit van de artikelen. De frequentie is niet het belangrijkste bij bloggen. Een blog dat bijvoorbeeld puur gericht is op verkoop, is voor niemand interessant.

In plaats daarvan kun je beter schrijven over de problemen waar je klanten en collega’s tegen aanlopen en hoe jouw aanbod hier oplossingen voor kan aandragen. Of over voorbeelden van succesverhalen – en mislukkingen – uit de praktijk.

Mensen lezen niet

Dat klopt. Voor een deel. Mensen lezen wel – als je tekst de aandacht trekt en lekker wegleest.

Je moet je lezer zien te raken. Mensen lezen graag verhalen van echte mensen. Met echte meningen. En originele ideeën.

Jij weet alles van je bedrijf en wat je klanten interessant vinden en nodig hebben.

Ik schrijf het voor je op

Met Wat is normaal? ben ik voor de lol een eigen blog begonnen. Met vele artikelen sta ik bovenin Google. Puur op eigen kracht. Ik heb geen enkele reclame of sociale media gebruikt. Ik krijg ook vele reacties – mijn website is relatief klein maar het aantal reacties op blogs is in verhouding erg groot.

Je verhaal is het belangrijkste – en hoe je het opschrijft.

Daarnaast moet ook de SEO in orde zijn. Een verhaal op je website zetten zonder rekening te houden met de juiste kopjes, zoekwoorden, URL en SEO-titels, heeft geen effect.

Met creativiteit en gevoel

Ik vind schrijven leuk en ik vind het leuk om me te verdiepen in nieuwe onderwerpen. Zowel zakelijke thema’s als emotionele. Vaak is het toch een combinatie van beide die het beste werkt.

Zal ik jouw teksten voor je schrijven? Je ghostwriter zijn?

Juist wanneer ik geen verstand heb van jouw branche en organisatie, kan ik het opschrijven op mijn eigen manier. Zodat de rest het ook begrijpt.

Met creativiteit en gevoel. En zonder spelfouten – ook niet onbelangrijk.

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial