Teksten Laten Schrijven

teksten laten schrijven
Vertrouwen

Binnen een seconde beslist iemand of ie verder leest of niet. Of ie je blog leest of niet. De woorden die je gebruikt op je website zijn belangrijker dan ooit tevoren.

En je blogs dus.

Maar ik lees nooit op een website

Die saaie of commerciële webteksten leest niemand. En zeker niet wanneer de tekst eruit ziet zoals in een boek. Mensen hebben haast. Ook degenen die jouw website bezoeken.

Ze lezen dus niet

Dat klopt – voor een deel.

Ze lezen soms. Telkens skippen. Want ze worden overspoeld met informatie.

Waarom moet ik dan bloggen?

Mensen lezen wel – als je tekst de aandacht trekt en lekker leest.

Bloggen is goed voor je bedrijf. In blogs kun je alle informatie kwijt die interessant is en waarmee je nieuwe klanten aantrekt.

Nieuwe klanten aantrekken met een blog?

Ja. Want mensen doen het liefst zaken met mensen.

Bloggen is persoonlijk. Je kunt er je eigen verhalen en successen in kwijt en je expertise en ervaring.

Niemand wil zaken doen met een bedrijf zonder informatie op de website of waar alles kil en afstandelijk is.

Je wil graag weten met wie je zaken doet of wiens hulp je inroept.

Dan kan ik best zelf teksten schrijven

Meer content zorgt voor betere zoekresultaten. Door steeds nieuwe blogs toe te voegen, wordt je website groter. Daardoor sturen zoekmachines als Google extra bezoekers door – tenminste als je voor waardevolle informatie op je blog zorgt.

Dus je moet je lezer zien te raken. En zorgen dat ie leest.

Mensen lezen graag verhalen van echte mensen. Met echte meningen. En originele ideeën. Het moet natuurlijk ook makkelijk en leuk lezen.

Dus als mijn blog lekker leest, heb ik een voorsprong op de rest

Je wil graag de aandacht. Met een goede blog kun je ervoor zorgen dat je klanten die ook echt lezen en ze dus informatie geven. Je blog is een uitstekende manier om dichterbij je doelgroep te komen.

Het is voor je bedrijf belangrijk om een band met klanten aan te gaan en er voor te zorgen dat je in beeld blijft.

Een goed geschreven tekst zorgt ervoor dat je potentiële klanten kunt inspireren.

Wat moet er in m’n blogs dan?

Teksten schrijven die bijvoorbeeld puur gericht zijn op verkoop – echt voor niemand interessant.

In plaats daarvan kun je beter vertellen over problemen waar je klanten en collega’s tegen aanlopen en hoe jouw aanbod hier oplossingen voor kan bieden. Of over voorbeelden van succesverhalen – en mislukkingen – uit de praktijk.

En de kwaliteit van je artikelen is het belangrijkste. Niet de frequentie. Bloggen zorgt voor interessante en actuele informatie op je website.

En alleen jij beschikt over die informatie.

Ikzelf weet het meest over m’n bedrijf

Jij bent de expert ja. Je weet het meeste over je bedrijf en de diensten die je aanbiedt, omdat jij het best op de hoogte bent van de markt, de concurrentie en de ontwikkelingen.

Jij weet waar je klanten tegenaan lopen en hoe je oplossingen kunt aandragen. Jij weet wat ze interessant vinden en nodig hebben.

Kan iemand anders m’n teksten dan wel schrijven?

De meeste mensen met een bedrijf en website laten hun blogs door iemand anders schrijven. Want bloggen kost veel tijd en is niet voor iedereen weggelegd.

De SEO moet in orde zijn. Zomaar een verhaal op je website zetten zonder rekening te houden met de juiste kopjes, zoekwoorden, URL en SEO-titels, heeft geen effect.

En je moet dus een aantrekkelijke tekst hebben.

Wat is dat dan: aantrekkelijk

Hoe je je verhaal opschrijft – dat is het belangrijkste.

Mijn best gelezen blogs zijn die met emotie. Die rechtstreeks vanuit mijn eigen gevoel en ervaring komen. Of het nou je ding is of niet – vooral het vervolg Contact na de dood krijgt vele reacties – misschien even lezen voor een indruk van wat ik nou precies bedoel.

Mijn website is relatief klein maar het aantal reacties op blogs is in verhouding dus erg groot.

Met vele artikelen sta ik bovenin Google. Puur op eigen kracht. Ik heb geen enkele reclame of sociale media gebruikt en nergens voor betaald.

Je moet weten wat je doel is: wat wil je met je verhaal bereiken?

Kunnen we dat ook samen doen?

Ja. Dat is juist de bedoeling.

Ik wil alles van je weten. Wanneer ik geen verstand heb van jouw branche en organisatie, kan ik het dan toch opschrijven op mijn eigen manier. Met creativiteit en gevoel. Zodat de rest het ook begrijpt.

Niet iedereen kan schrijven en jij hebt waarschijnlijk wel iets beters te doen. En het niet doen, is geen optie. Samen ontdekken we wat jouw doel is en dan ga ik schrijven.

Maar zakelijke teksten kun je toch niet met gevoel schrijven?

Wat is normaal?

Ik schrijf ook blogs voor De Selectie – Jouw Recruitment Marketing Team.

Zoek je creatieve content met gevoel – da’s dan niet normaal – dan ben je hier aan het juiste adres.

Zal ik je helpen je doel te bereiken?

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial